• فارسی
  • English
  • فارسی
  • English
  • فارسی
  • English

هدف از ساخت انیمیشن «جنگل فندق» اهمیت و جایگاه خانواده است

تهیه کننده مجموعه انیمیشن «جنگل فندق» گفت: هدف از ساخت «جنگل فندق» اهمیت و جایگاه خانواده، و همچنین ترویج بیشتر مبحث اتحاد و تعامل اعضای خانواده با یکدیگر در دستیابی به موفقیت هاست.

رضا تقدسی در گفت‌وگو با میزان پیرامون انیمیشن ««جنگل فندق»» گفت: عبارت «خانواده» و «جمعیت پایدار» عبارتی تخصصی است که در سطوح بالای مدیریتی کشور مطرح و در برنامه‌هایی استفاده می‌شود که بیشتر گفت‌وگو محور هستند و برای مخاطب بزرگسال در شبکه‌های مختلف پخش می‌شوند. اما کودکان نمی‌توانند مخاطب چنین موضوع کلانی باشند لذا باید جمعیت پایدار به زبان و فهم کودکانه تبدیل و ادا شود.

وی در همین راستا ابراز کرد: برای این منظور در مرکز صبا، انیمیشن «جنگل فندق» طرح و تبیین شد تا کودکان در قالب انیمیشن و زیبایی‌های بصری آن بتوانند به طور غیرمستقیم پیام ضرورت وجود خانواده و جمعیت پایدار را دریافت کنند. بچه‌ها این پیام را می‌گیرند که خانواده یعنی همراهی والدین و بچه‌ها درکنار هم؛ و چند بچه درکنار هم بهتر می‌توانند به مسایل روزمره خود فائق شوند تا بچه‌ای که در یک خانواده، تنها است.

تهیه کننده این برنامه که سری جدید مجموعه انیمیشن «جنگل فندق» اظهار کرد: «جنگل فندق» قصه دوری از تک روی‌ها و ترویج همبستگی‌ها در دست یابی به موفقیت‌های زندگی است. این انیمیشن سه بُعدی با بهره گیری ازقصه‌ها و ماجرا‌های پند آموز در راستای تاثیر همدلی، مشورت و کار گروهی در پیش بُرد موفقیت آمیز عملکرد‌های مختلف، سعی دارد در زمینه تحیکم روابط و تعامل رفتاری و اخلاقی هرچه بیشتر بین دوستان و به ویژه اعضای خانواده گام‌های موثری بردارد.

وی ادامه داد: ایجاد فضای حرفه‌ای و ارتقاء سطح کیفی تولیدات انیمیشن در راستای القای مفاهیم آموزشی مفید و سازنده به کودکان از مولفه‌هایی هستند که مرکز پویانمایی صبا را بر آن داشت تا سری جدید مجموعه «جنگل فندق» را برای مخاطب کودک به تولید برساند.

تقدسی همچنین ابراز کرد: در ساخت این مجموعه تمام تلاش خود را به کار بستیم تا داستان «جنگل فندق» بر پایه ساختار روایی و جلوه‌های بصری درست بنا شود به‌ گونه‌ای که مخاطبان کودک از تماشای آن لذت ببرند و گام بعدی در ساخت این انیمیشن چینش قصه «جنگل فندق» در بستر تکنیکال بود از این رو سعی کردیم در تولید آن از جدیدترین تکنیک‌های مجموعه سازی درعرصه انیمیشن بهره ببریم که خوشبختانه در این زمینه تا حد بسیاری موفق بودیم.

تهیه کننده مجموعه «جنگل فندق» اظهار داشت: در تولید این مجموعه انیمیشن سعی شده فردیت خلاق کودک زیر سوال برده نشود و مولفه‌های مهم و تاثیرگذاری همچون همفکری و مشورت با والدین و همچنین ارتباط گیری صحیح و مطلوب با همسالان برای مخاطب کودک به گونه‌ای داستان وار توام با تصاویر زیبا روایت شود و به طور کل مهمترین هدف از ساخت «جنگل فندق» اهمیت و جایگاه خانواده، و همچنین ترویج بیشتر مبحث اتحاد و تعامل اعضای خانواده با یکدیگر در دستیابی به موفقیت هاست.

تقدسی همچنین بیان کرد: از آنجا که مهمترین بخش در روند تولید انیمیشن و همچنین مورد استقبال قرار گرفتن آن، ساخت آثار متناسب با سطح سلیقه و ذائقه مخاطب است می‌توان عنوان کرد در این بین توجه همه جانبه به سلیقه مخاطب می‌تواند سهم بسزایی در دیده شدن، موفقیت و ماندگاری انیمیشن در بین مخاطبان داشته باشد که بهره‌گیری از نظرات مرکز نظرسنجی صدا و سیما در شناخت این سطح سلیقه و ذائقه، کمک شایانی را به مرکز پویانمایی صبا در جهت ساخت انیمیشن «جنگل فندق» نمود.

وی در ادامه بیان کرد: ارج نهادن به مخاطب کودک، بهره گیری از تجربیات والدین در زمینه دستیابی به موفقیت‌ها و چگونگی برقراری ارتباط صحیح با دوستان از شاخصه‌های مهم تولید انیمیشن «جنگل فندق» است که در کنار این مسائل انیمیشن «جنگل فندق» سعی دارد مهارت‌های مفید بودن و چگونگی استفاده درست از لحظات زندگی را نیز به کودکان آموزش دهد.

پست های پیشنهادی